zondag 27 juli 2008

Weekend Bellingwolde

Dit weekend zijn ik met Tine, Marian,Marijke en Tineke naar Sylvia in Bellingwolde geweest.
En omdat Bellingwolde niet naast de deur ligt zijn zat er een logeer party aan gekoppeld.
Zaterdag morgen om 6 uur vertrok ik naar Marian waar Tine en Marijke ook naar toe kwamen en toen kon de schoolreis (want zo voelde het )beginnen. Iedereen stapte in en we gingen op weg . We hadden gepland dat we dat we onder weg een bakkie koffie konden vinden, en dan zouden we om 0ngeveer 10 uur op plaats van bestemming zijn. Die koffie konde we vergeten want er was niks open dus stonden we om 1/2 10 bij Sylvia voor de deur. Die serveerde wel heerlijke koffie zogenaamde poppenhuis koffie echt heel erg lekker met een heerlijke appel-ijs gebak( warm)
Om even over 10 kwam Tineke ook, die kwam alleen uit Leliestad gereden toen waren we kompleet.
Na de koffie en een rondleiding door Sylvia`s Poppen Winkel-kamertje . Echt het is geweldig wat een schitterende dingen daar staan, je kijkt er echt je ogen uit al de mooie miniaturen die ze zelf of met Herman gemaakt heeft en haar verzameling kacheltjes, winkeltjes, poppen enz. en niet te vergeten al die mooi boeken. Echt je kwam ogen tekort. Ik heb daar jammer genoeg geen foto,s van gemaakt. Na het bekijken nog een kopje koffie en toen naar Anita in Bourtange
Daar kwamen we weer ogen tekort hier heb ik wel foto,s gemaakt ze heeft een prachtige verzameling gewolkt emaille en dat ook in het miniatuur na gemaakt We hebben echt zo veel prachtige dingen gezien daar zijn echt geen woorden voor.
Na dat iedereen ook nog wat leuks had aan geschaft gingen we weer terug naar Sylvia,s huis waar we een heerlijk lunch kregen. Daarna een koele duik ik het zwembad. Dat was wel heerlijk want de temperatuur was aardig opgelopen. Toen begonnen we aan de workshop
heerlijk buiten onder de bomen. Tussendoor kregen we nog een heerlijke grote coupe ijs die door Herman geserveerd werd. De workshop een pollepelrekje vorderde gestaag, niet echt snel want het was echt warm en we hadden ook zo veel te kletsen en te lachen. Na het avond eten dat ook zo ontzettend lekker was moesten we ook nog heel veel aan de workshop doen.we hebben ook gewerkt tot het echt donker was. Daar na hebben we tot half 2 buiten zitten kleppen toen moesten we naar binnen omdat er zulke grote druppels ging regenen. De gesprekken werden in de keuken voort gezet. Over tweeën gingen we pas slapen . Marian had een primaire die sliep voor het eerst in een tent. Met Tine en Tineke maar die hadden daar meer ervaring in. Marijke en ik sliepen boven. Van morgen om 9 uur was iedereen weer precent en we ontbeten weer heerlijk buiten de regen had ook maar even ge duurt, Daar na moest de workshop nog af gemaakt worden. En omdat we nog steeds niet uitgekletst waren was het na 1 uur toen we weer huiswaars gingen. Na een voorspoedige reis even voor 4 uur waren we weer bij Marian waar Tine en Marijke overstapte in Tine,s auto en ik weer verder naar huis reed. Om even voor half 5 stapte ik weer mijn huis binnen. Waar Ad en Rakker weerblij waren mij te zien.
Teruglijkend op een paar heerlijke dagen waar we onwijs verwend zijn geweest door Sylvia en Herman ga ik, nadat ik de foto`s hier onder heb gezet lekker maar ook wel moe naar mijn bed.

Weekend Bellingwolde

Geen opmerkingen:

Oud- Leeuwenstein

Oud- Leeuwenstein