woensdag 19 november 2008

Een Stoeltje en Kantklossen

Ik heb van de week weer iets gemaakt , kon niet echt op gang komen maar afgelopen maandag wilde Ad gaan snookeren en om dat ik hem toch weg breng ben ik naar Ingrid gegaan en toen hebben we weer heerlijk zitten knutselen. Ik heb toen een oorfauteuil gezaagd, van een sigarenkistje. En s`avonds dat ding in elkaar geplakt , toen ik via MSN Ingrid de foto liet zien zei ze "Jook volgens mij is dit een echte rookstoel". ik vond dit wel erg goed gevonden.




Gisteravond heb ik hem met leer bekleed en ik stond versteld dat je zo veel leer nodig had . Ik had een redelijk grote lap bruin dun leer en die is nu echtbijna op. maar ik ben wel heel trots op mijn stoeltje ik vind hem zelf erg leuk geworden.




Ik ben ook nog aan het kantklossen dat is iets wat me lekker ontspant. dat is ook wel nodig want gisteren is Ad voor een pet scan naar het ziekenhuis geweest die heeft een scan van zijn longen gemaakt. en morgen krijgen we de uitslag. dat is best heel erg spannend. Het resulteerde ook dat ik al anderhalve dag met knallende hoofdpijn heb gelopen. Gelukkig is het weer een beetje gezakt.




Maar goed ik ben aan het klossen geweest, aan mijn dolffijn, hij is nog lang niet af maar hij wordt wel leuk er is ook wel iets niet echt mooi geworden o.a. zijn eerste staartvin (die ik het eerste geklost heb), Maar goed dit zal ik dan maar als een leeropjeckt beschouwen. En ik vind echt dat ik hier al zo veel van geleerd heb.
Milanees kantwerk is een van de moeilijkste volgens Joke. (onze leraares) en als je dan al een goed half jaar bezig ben wordt het tijd dat je zo iets onder neemt (hahahahahahahahaha ik vond die dolfijn leuk wist echt niet hoe moeilijk die was)
Maar goed ik vorder gestaag en het geeft me de nodige af lijding en ik heb er veel plezier in.
en dat is toch de bedoeling

4 opmerkingen:

Marja zei

s.prachtig stoeltje joke.....oooohhhhh echt iets voor de MM...die dolfijn wordt steeds mooier!
zal duimen morgen voor jou en ad!
xx marja

Daisy zei

Thanks Joke!Beautiful chair!

Anoniem zei

Hoi Joke,
Ik heb zitten genieten van al je werk.
De paraplubak vindt ik ook erg leuk.
Het patroontje om te kantklossen (milanees) - eitje/ovaaltje ... waar heb je die op de kop getikt ? Vindt het leuk om die ook te gaan maken.
En dan je quiltstoffjes ... wat een werk he !
Zelf wil ik nu Frankrijk in een quilt gaan verwerken, je begrijpt ...ook niet morgen klaar :) Sterkte met de thuis omstandigheden en tot kijk.
Marianne de Wit (mede kantkloster).

Anoniem zei

www.flickr.com/people/photos/mariannedewit
daar vindt je al mijn foto's en handwerk spul.

(sets Ikebana en Handmade)

Groetjes Marianne de Wit.

Oud- Leeuwenstein

Oud- Leeuwenstein