zondag 12 februari 2012

Een weekje knutselen.

Afgelopen week  was het koud en er lag ijs veel ijs maar net te weinig om de Elfstedentocht door te laten gaan en ik heb een weekje voor me zelf gehad. Geen afspraken en andere verplichte dingen . Alleen met Ad naar de fysio en verder heerlijk dingen voor me zelf gedaan en daar ben ik echt lekker van opgeknapt want  ik was echt een beetje moe van van alles. Schaatsen heb ik niet gedaan hoewel dat wel moeilijk  was het kriebelde wel, maar ik heb nog steeds last van mijn knie dus dan gaan schaatsen is zeker vragen om problemen dus heb ik schaatsen op de TV gekeken dat is ook leuk.


en ik heb heerlijk bezig geweest met het sprookje Roodkapje
Het touwtje aan de deur van" trek maar aan het touwtje, dan gaat de deur van zelf open.

En het touwtje werkt ook echt het zit aan de klink en als je er aan trekt gaat.......enz..
Ook een tafeltje en twee stoeltjes  gemaakt  dit alles van hout uit de restante bak en de pootjes van de tafel en de stoeltjes zijn Chinese eetstokjes.

Donderdag middag is Ing geweest en hebben we aan het bloemen en planten  aan het maken geweest
ik moet nog heel veel want grootmoeders huisje stond goed in de bloemen

Ik ben hier aan het anemoontjes maken

de tafel en de stoeltjes zijn geschilderd en ook met bloemen voorzien

het word zo toch wel een beetje een geheel.

Ook mijn kleed wat ik aan het borduren was heb ik afgemaakt  ik moet het alleen nog afwerken en van franje voorzien. Het kleed moet eerst even gewassen worden voor ik daar aan beginnen kan

Het borduren  ging  weer zo fijn dat ik nu ook nog even een schilderijtje aan het maken ben die kan mooi in de handwerkwinkel als die klaar is.
Zo heb ik de  afgelopen week eigenlijk voor mijn gevoel een beetje vakantie gehad en dat door gewoon even lekker iets voor me zelf te doen .


3 opmerkingen:

Marian zei

Ziet er geweldig uit allemaal Joke.

Eliana zei

Great work!

lenie zei

leuke foto's joke en heerlijk een tijdje voor je zelf... Je tafel en stoeltjes zijn prachtig geworden hoor!!!.

GR lenie

Oud- Leeuwenstein

Oud- Leeuwenstein