zondag 20 mei 2012

Stoeltjes klaar en een stukje geklost

De stoeltjes die ik heb gemaakt voor het boshuisje  van de grootmoeder  van Roodkapje  zijn eindelijk helemaal klaar. De zittingen die  ik heb geborduurd gingen niet zo vlot . dat heb je allerlei dingen er tussen door doet. 
de zittingen passen er goed in en bij.
en ze staan zo gezellig in het kamertje Ik wil daar ook nog wat kleine dingen in doen zo als schilderijtjes op hangen en een blom op tafel. Ook moet ik  voor Roodkapje nog bloemen maken die ze geplukt had en ook nog koekjes  want ze heeft nu in haar mandje een fles wijn en een tros bananen  en daar staat niks van in het sprookje.  Ik kan daar ook nog even mee aan de gang .
ik heb afgelopen week ook weer een klein stukje verder geklost  aan mijn gronde lap.
de Blaadjes werden steeds mooier van de bloemen de eerste waren echt een beetje triest.
Zo hebben we da afgelopen week weer lekker bezig geweest.

Alleen ben ik enigszins geblesseerd ik had al een poos zere ellebogen aan de binnenzijde en  tijdens de vakantie viel het allemaal wel mee maar het werd toch steeds erger dus maar weer naar de dokter deze week.
Nu heb ik golfersellebogen en nog nooit gegolfd , alle twee  links erger dan rechts. Ik moet nu naar de fysio
en oppassen met de bewegingen dat het pijn  doet. en dat is als ik mijn handen opendraai. 
het komt naar alle waarschijnlijkheid door het wringen ik heb gelukkig nu hulpmiddelen waar bij ik minder hoef te wringen  maar ook dingen op je handen dragen  en zelfs je handen wassen is een pijnlijke handeling.
Gelukkig heb ik met knutselen geen last en ook kantklossen gaat goed.
Hopelijk gaat het  toch wel een beetje snel opknappen hoewel de huisarts zei dat het wel lang kan duren.

3 opmerkingen:

Tineke zei

Moooi je stoeltjes Jook, je grondlap helemaal prachtig.
Verveldend om beide ellebogen geblesserd te heben. Kan soms wel een half jaar duren.

Natalia's Fine Needlework zei

What a gorgeous Bobbin lace Sampler! You have a lot of patience!

miniature chairs zei

Your chairs are beautiful. I just can't imagine how much time it must have taken to make the seat covers! Great work. my miniature dollhouse seat covers are made for barbie

Oud- Leeuwenstein

Oud- Leeuwenstein