zondag 4 november 2007

Het grote nieuws

Mientje was het huis aan het opruimen en liep een beetje te dromen.
Deze week was weer eens redelijk normaal verlopen, hoewel Hertha en Willemijn wel heel druk zijn.
Ze zijn volop bezig met “het Winkeltje” ze hebben al een naam verzonnen.
En de keukendeur en de hoek waar de toonbank moet komen is al behangen.
Het winkeltje gaat "Oud Goud" heten. Mientje vond het wel een aardige naam want al zijn de spullen tweedehands die ze gaan verkopen je kan er het gevoel bij hebben dat je voor niet te veel geld iets heel kostbaars hebt.
Mientje had bericht van tante Anna gekregen, dat die deze week haar nieuwe huis zou betrekken . De meubels, die van de zus van Coba, wilden ze niet hebben en nu mogen ze allemaal in het winkeltje verkocht worden.
Willemijn en Hertha waren helemaal door het dolle toen ze dat hoorde en waren gelijk gaan kijken. Coba wilde nog wel een paar dingen hebben, ze brachten toen ook een paar stoeltjes mee die heel goed op haar slaapkamer zouden passen.
Echt hele mooie stoelen ,ze waren wel wat kaal dus Joop heeft ze verder afgeschuurd en nu moeten nu nog gebeitst worden.
Anna liet ook weten dat het schilderij dat ze had mee gebracht, maar moesten ophangen in de kamer. Ze had zelf zo veel spullen en ze had het toch wel een beetje moeilijk mee, omdat ze het op zo, n rare manier gekregen had. Anna was erg blij dat ze daar vandaan ging, want de mensen die het pand gingen verkopen liepen als aas gieren rond. Ook had ze vernomen dat de notaris en zijn vrouw naar Amerika gevlucht zijn. Dus die zullen ze wel nooit meer zien.
”Mientje….. Mientje hou eens op met dat dromen, er komt niets uit je handen, zo heb je over een uur nog niet de kamer opgeruimd” stond ze in zich zelf te praten.
Op dat moment kwam Hertha de kamer binnen met een grote zwarte koffer.”Moeder kijk eens Kees heeft mij uit Canada een koffer met spullen gestuurd, ik ben zo benieuwd wat er in zit, maar luister........ik heb voor u ook een grote verassing, je raad nooit wie ik heb gezien”zei Hertha heel opgetogen.
“Ja als ik het toch niet raad kan je het beter gelijk zeggen “zei Mientje nuchter.
“Uw broer, oom Joop, hij was aan het behangen in de winkel naast ons winkeltje
En weet u wie er in komt?????………”Hertha struikelde bijna over haar woorden ze had een kleur van opwinding. Mientje haalde haar schouders op “Geen flauw idee maar Joop???? aan het behangen ?? , wat komt er eigenlijk in dat winkeltje?”.
“O moeder zo leuk er komt een bloemen winkel in. Oom Gerrit en tante Lena zijn uit Engeland terug en die gaan daar beginnen.”Hertha, s ogen flonkerde, ze zag dat haar moeder niet wist wat ze hoorde.
“Wat een groot nieuws Hertha, ik wist wel dat ze erge heimwee hadden ,maar dat ze nu al terug zijn wist ik niet, ze logeren zeker bij Joop. Ik ben er echt een beetje confuus van........ Je mag wel zeggen, dat ze hier wel kunnen eten hoor als ze aan het werk zijn……..Tjonge …….jonge ……....dat Gerrit en Lena ook hier komen wonen. Kind wat een verrassing “. Mientje was van de verbouwereerdheid maar op een stoel gaan zitten.
Joop kwam nu ook de kamer binnen “Ik hoorde Hertha zo opgewonden praten is er iets gebeurd,en wat is dat voor een koffer? vroeg Joop.
“O vader, dat is een koffer uit Canada, van Kees ik ga gauw kijken wat daar in zit, Moeder verteld de rest wel aan u. “Hertha verdween met haar koffer de gang in op weg naar haar kamer om hem uit te pakken.
“Hmm..” zei Joop “Kees had zelf wel eens kunnen komen, in plaats van een koffer te sturen, hij heeft nog niet eens zijn kind gezien. Maar…. wat is er nog meer wat ik moet weten???.”
Mientje begon te vertellen aan Joop het grote nieuws wat Hertha een paar minuten geleden aan haar verteld had.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Joke wat een leuke aflevering weer
ook je workshop heel mooi ik denk dat ik ze ook dat ik mijn deuren zo ga maken in mijn huis
dank je wel
gr. Cora

Anoniem zei

Goedenmorgen Joke,
Ik heb even op je log gekeken, en wat een mooie dingen staan erop. Vooral je zoldertrap vind ik geweldig; zoals het touwtje het luik openhoudt als je de trap naar beneden haalt. En de mooie eetkamerstoelen en het glas-in-lood... heel mooi gemaakt en in een stijl die je niet zoveel ziet, beetje jaren dertig... Daar kan ik van genieten dus ik zet je bij m'n favo. Helaas heb ik door mijn werk en een jong gezin niet zoveel tijd (als jij haha) maar toch...het is zo leuk om te doen haha
groetjes debby

Oud- Leeuwenstein

Oud- Leeuwenstein