dinsdag 30 oktober 2007

De Grote Bazaar (vervolg)



Het was al laat in de middag toen Mientje en Robertha terug kwamen.
Ze hadden een geluk, de Bode met wie ze op de heenweg waren mee gereden, moest wat ophalen van het station en zo konden ze ook weer mee terug rijden.
“Hé ………hé wat een reis, maar we gaan volgend jaar weer “was het eerste wat Mientje zei toen ze binnen kwam.
“Dus ik hoef niet te vragen, of jullie het maar je zin hebben gehad”zei Joop na een dikke kus op Mientje, s blozende wangen en wijzend naar de grote volle tassen. Pim stond een beetje te grinniken “We hebben jullie wel gemist hoor”en gaf toen Robertha ook een flinke pakkerd.
“Mientje we moeten vaker weg gaan, dan worden we weer eens gezoend en ze zijn weer blij als we thuis zijn” zei Robertha. Dat werkte op ieders lach spieren.
“Als er iemand een kopje thee voor ons haalt dan zullen wij onze spullen uitpakken en waar is Hertha eigenlijk?” Mientje keek haar man vragend aan.
“Hertha is aan de overkant bij Willemijn ze zal zo wel komen want ze zal de Bode wel hebben zien rijden. Ik zal thee gaan halen beginnen jullie maar uit te pakken en ik ben toch wel nieuwsgierig hoe jullie het hebben gehad ” Joop verdween naar de keuken.
Robertha en Mientje begonnen met het leeg maken van de tassen en Pim keek toe hoe de tafel hoe langer hoe voller werd.
Dat gaf problemen toen Joop met de thee binnen kwam dus moesten de spullen weer van de tafel.
Robertha had een mooie Chinese vaas gekocht die past goed op het kleine tafeltje bij de deur waar ze hem gelijk maar neer zetten.”Die staat daar prachtig vinden jullie niet”vroeg Robertha. Mientje had wel haar bedenkingen, om dat het erg dicht bij de deur was en als de kinderen soms er niet aan dachten en naar binnen stormden zou hij misschien kunnen vallen. Maar voor even kon het wel.
Mientje had een prachtig rek met echte porseleinen bordjes gekocht, daarvoor moest een mooi plaatsje aan de muur gezocht worden. Verder had Robertha iets gekocht wat ze voor planten moest gebruiken, ze noemden dat ponsjes. Mientje had daar nog nooit van gehoord maar ja ze had ook niet echt verstand van planten. “Vertel, nu wil ik eigenlijk best weten hoe het daar was”zei Pim.
Robertha begon te vertellen eerst de treinreis was al zo, n beleving en toen ze aan kwamen stond Piet de man van nicht Jo al klaar met een rijtuig.
En de logeerpartij was echt geweldig maar de Grote Bazaar spande de kroon, die was echt overweldigend. Het was in een hele grote hal en er stonden zo veel kramen met mooie dingen, zelfs honden en katten. Mientje had een prachtig cilinder bureau gezien met een kleine beschadiging dat ging heel voordelig weg maar het was helaas niet in de juiste kleur. Anders was het ondanks het verzenden wel een koopje geweest. Ook waren er heel veel dingen voor de tuin, planten, bloembakken en bomen. Echt er was van alles te koop en te zien en wat heel mooi was er stond een replica van het paleis van de koningin. Ze hadden hun ogen uitgekeken. ”Zeg Joop, mag ik vragen waarom mijn boek daar op de grond ligt” zei Mientje
En wees naar het boek dat achter Joop zijn stoel op de grond lag.
“Ik denk dat Hertha dat boek heeft laten liggen ze lag vanmiddag op de grond te lezen, ik zei nog, kind ga op een stoel zitten, maar kleine Johanna had ze op een deken naast haar gelegd en zo kon ze het kind beter in de gaten houden. Later heeft ze Johanna naar bed gebracht en is naar Willemijn gegaan. Die twee zijn volop aan het plannen maken voor die winkel, ze is dat boek toen natuurlijk vergeten en ik had het nog niet zien liggen anders had ik het wel opgeraapt”.
Op dat moment kwam Hertha binnen.”Oh………moeder jullie zijn terug en wat heb u daar mooie bordjes, hebben jullie het fijn gehad, vertel ……vertel…”
Mientje keek Robertha aan en begon opnieuw alles te vertellen.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Wat leuk Joke ik heb ze niet gezien op de Beurs (bazaar)

Anoniem zei

Je heb wel leuke dingen gekocht vooral die bordjes vind ik er mooi.
Leuk om het zo in je verhaal te verwerken. Ik lees wekelijks mee

Anoniem zei

Wat een gezellige site
en wat heb je mooie dingen gemaakt
Je foto site ook zo overzichtelijk
ik kom zeker vaker kijken

Oud- Leeuwenstein

Oud- Leeuwenstein