zondag 9 december 2007

De Kast

De rust was weer gekeerd op Oud-Leeuwenstein.
Na de roerige tijd met Hertha en de verhuizing ,van tante Anna en het winkeltje, waar Willemijn en Hertha druk mee waren, leek het dat de rust enigszins was weer gekeerd.
Ze hadden Afgelopen week sinterklaas gevierd en dat was een feest geweest.
Zoals de kinderen genoten hadden . Mientje was er nog helemaal verrukt van.
Pieter had een trein gekregen en Geertje een poppenwagentje.en nog allerlei snoeperijtjes. Het was de eerste keer dat ze Sinterklaas gevierd hadden met een pakjes avond, want toen ze nog in Canada woonde, hadden ze wel hun schoen mogen hun zetten, maar een echte pakjes avond hadden ze nog nooit meegemaakt. Hertha had een ochtend jasje gekregen en de mannen hadden weer sokken en zakdoeken gehad.
Voor Robertha en Mientje had de Sint een Clivia mee gebracht.Zo hadden ze een hele gezellige avond gehad met chocolademelk en speculaas. Mientje liep er eigenlijk nog van na te genieten wat een feest was het.
Ze werd op geschrikt door de bel. Ze verwachte niemand dus wie zou dit nu weer zijn.Voor de deur stond de bode “Dag juffrouw Mientje, ik heb een kast voor u bij me, is er iemand die mij helpen kan hem uit de wagen te laden” vroeg de bode.”Een kast ????? ,waar komt die vandaag ik heb geen kast gekocht?.”zei Mientje tegen de bode . “Er zit een brief bij, hij komt uit Amsterdam. Alstublieft, die kast moet hier echt wel zijn, kan er iemand helpen.”
Mientje pakte de brief aan en riep naar binnen “Joop en Pim kunnen jullie even helpen, er moet gesjouwd worden” intussen keek ze op de brief afzender
Jacob en Josefien. ”Ja ….Ja het klopt vast wel, Jacob is mijn neef die in Amsterdam woont, maar waarom die een kast stuurt is mij een raadsel. Joop, Pim helpen jullie de bode even met uitladen van die kast en zet hem maar even in het was hok. Dan lees ik eerst die brief even dan zien we wel ,waar we hem zetten”. Mientje ging de keuken in maakte de brief open en begon te lezen.

Lieve nicht Mientje.
Je zal wel verbaast zijn dat je een kast toe gestuurd krijgt.Maar ons huis stond een beetje vol en we hebben vernomen dat Hertha weer bij jou in huis woont. Dus wij willen jou die kast geven voor je dochter. Mocht ze hem niet willen hebben kan ze hem verkopen in het winkeltje waar ze mee bezig is.
Hoe gaat het verder met jullie. Ik heb gehoord dat jullie een roerige tijd achter de rug hebben gehad. Dat heb ik gehoord van notaris B.R.T. de Kater. Hij is een vroegere huis vriend van Josefien. Hij bij ons op bezoek geweest van daar dat ik dat weet. Zo zie je maar de wereld is klein. wist je dat hij zich Sylvester laat noemen. Hier is alles wel, met mij en Josefien gaat het heel goed ook met de kleine Rosalie ze groeit als kool. Ik ben er zelf nog verbaasd over dat ik het zo goed getroffen heb met Josefien en dat ik zo goed kan aarde in Amsterdam.
Verder heb ik niet veel te melden.
Groet de rest van de fam. van mij groeten je neef Jacob, Josefien en Rosalie


Mientje keek naar de brief en grinnikte dit is toch wel Jacob ten voeten uit een ruim anderhalf geleden stond hij voor de deur noemde zich toen nog Jack en was net uit Amerika te rug en zocht toen onder dak.” Mientje waar moet die kast heen, het is wel een hele mooie en waar komt hij vandaan”. Joop stond in de keuken en keek zijn vrouw vragend aan. “Hij mag naar zolder, zet hem maar onder de koekoek( dakkapel) en hij komt bij Jacob vandaan en als hij daar staat krijgen jullie koffie

1 opmerking:

Anoniem zei

Hij is weer leuk hoor. Ben benieuwd naar het vervolg.
gr Lenie

Oud- Leeuwenstein

Oud- Leeuwenstein