zondag 14 oktober 2012

Grote Schoonmaak

Afgelopen week heeft de grote schoonmaak van Oud-Leeuwenstein plaatsgevonden
En het was een hele  en ook leuke klus

Al de spullen er uit en de laatste leer toen ik hem schoon maakte heb ik maar een kist en een doos vol 

Nu was het heel veel meer. Alles is met een kwast schoongemaakt en vooral de plantjes hebben nu hun kleur weer terug.
Het hele pand is uitgezogen met de stofzuiger  de vloeren weer in de houten vloeren weer in de was
andere vloeren gedweild .en de ramen gezeemd. die waren echt heel erg vies.
maar nu is alles weer spic en span.
Ook is er kleinschalig onderhoud gedaan zo als dingen vast geplakt en bij geschilderd
Eens zei iemand tegen mij als je je poppenhuis niet onderhoud raakt het net als een groot huis in verval.
ik denk dat dat ook helemaal klopt
De tuin heb ik buiten schoon gemaakt die was zo stoffig het deed me denken aan die reclame op de TV  dan die stof rollen .Het grint is weer geharkt  en ziet er ook nu weer netjes uit

Hier is de zolder  weer ingeruimd

de kamer weer netjes ik heb wel kleine veranderingen aan gebracht.eigenlijk had ik de secretaire
meer naar voren willen  zetten het is een van mijn mooiste meubels die heb ik destijds gepolitoerd en die is zo mooi van glans, maar het lukte me niet  het is net als in je 1:1 huis alles past precies en anders moet je er wat uit laten.

Ik de kelder is nog ruimte genoeg daar kunnen nog wel de nodige dingen in  zo als weckpotten vol en zakken aardappels en nog veel meer.
De hele schoonmaak hebben me ruim anderhalve dag van de straat gehouden.   Maar het was ook wel weer heel erg leuk om te zien wat je allemaal  gemaakt heb.

Ook zijn Ingrid en Arina  en ik weer bezig geweest met het franse huis.
We hebben het eerste raam gemaakt er moeten er nog  8  maar nu je weet hoe je ze maakt is dat een fluitje van een cent.

De  beurs vorig e week heeft me wel inspiratie gegeven  ik ben ook aan het rubberen geweest.
al met al een actieve week.

1 opmerking:

Tineke zei

Wat een klus Joke! Maar lekker als alles weer schoon is

Oud- Leeuwenstein

Oud- Leeuwenstein