zaterdag 15 september 2007

De Koffie


Mientje en Robertha zaten samen in de keuken. Mientje zat de aardappels te schillen wat anders Pim zijn werk is. Maar die is met Joop en Adriaan boven aan het werk.


Adriaan timmert er vrolijk op los en Joop en Pim zijn aan het schilderen. De boel in de grond verf aan het zetten.
"Het zal wel mooi worden Joop heeft nog nooit zo lang ik weet een verfkwast vast gehouden"zei Mientje tegen Robertha . Die dacht even na en kon zich het ook niet herinneren dat Joop ooit iets geschilderd had. Maar ja het was maar grond verf daar kon niet zo veel mis mee. Robertha was aan het groente wassen en ze kletsten er lekker op los. "Zullen we zo alvast een bakkie koffie nemen, het duurt nog een half uur voor dat die mannen komen koffie drinken en ik heb best trek" zei Robertha. "Ik lust er ook wel een" en zo zaten Mientje en Robertha even later aan een bakkie koffie.
Met Mientje haar voet ging het best wel goed ze kon te minsten weer lopen, al was het nog niet hard. Maar ze was nog niet boven geweest na haar val. Maar ze had gehoord dat er erg veel gedaan was. en eigenlijk was ze ook heel nieuwsgierig. "Het werd Mooi"was wat ze elke dag te horen kreeg. Hertha was helemaal in haar nopjes. Het was onvoorstelbaar zo als dat kind was opgeknapt na dat ze besloten hadden boven die kamer voor haar te gaan maken.
"Hè schoonzus wat zit je te dromen je ben mijlen ver weg hé , echt gezellig ben je zo." Mientje schrok op. "Sorry hoor maar ik zat te denken aan Hertha dat ze zo was opgevrolijkt de laatst tijd." Robertha moest lachen "O ik dacht al, je zat zo te staren, die zit te denken hoe komen mijn kinds kinderen aan de kost". "Hè........... ja dat is echt iets om over na te denken"grap te Mientje terug."Ik zie het al voor mij Pietertje een grote boer op een kapitale boerderij, met 10 man personeel en misschien ook wel een auto en .................. en ..........". ach ik weet niet meer lachte
Mientje. Zo zaten ze even heerlijk te kletsen tot dat die mannen kwammen koffie drinken de hele keuken zat gelijk vol .
"Zo en nu lekker een bakkie koffie dat hebben jullie wel verdient hé" zei Robertha en gaf een dikke knipoog naar Mientje.

Geen opmerkingen:

Oud- Leeuwenstein

Oud- Leeuwenstein