vrijdag 30 mei 2008

Ameland

Gisteren zijn we terug gekomen van een 5 daagse reis naar Ameland.
Zondagmorgen zijn we vertrokken, we hebben Toos en haar vriendin Mary op gehaald en toen koers gezet naar Holwerd. We hadden afgesproken met Paul en Inez dat we de boot van 13.30 zouden halen en met een tussen stop in Zurich waren we om 13.00 uur bij de boot.
's Morgens toen we vertrokken regende het maar eenmaal over de afsluitdijk werd het droog en het bleef droog. Net voor we de boot op gingen zagen we Inez en Paul , die hadden de fiets bij zich. Wij niet. Toen we aan gekomen waren hebben we er verder een rustige zondag van gemaakt . Maandagmorgen eerst fietsen ophalen en toen fietsen het waaide erg hard uit het oosten dus eerst tegen de wind in naar het Oerd. Maar de wind was te heftig dus bij het Burense bos hebben we het Oerd maar gelaten, Ad had niet zo,n probleem met het fietsen tegen de wind in want die had weer trapondersteuning. Maar mijn hoofd vond het ook niet goed ik kreeg weer hoofdpijn met het fietsen. Paul en Inez gingen het Burense bos nog in en Ad en ik zijn naar de Heksenhoed gegaan om een lekker kopje koffie te gaan drinken. Toos en Mary waren een andere route gaan fietsen. We zijn ook elke dag gewoon op zichzelf dingen gaan kijken en 's avonds aten we gezellig met elkaar. Dinsdag waaide het nog steeds erg hard en toen zijn we met de bus maar Hollem gegaan daar hebben we een stuk gewandeld we zijn naar Ballem gelopenen waar we bij Nobel een Nobeltje zijn gaan drinken en toen het laatste stukje weer met de bus.
Woensdag zijn we naar de Eendekooi bij de Kooiplaats geweest op de fiets dat was erg leuk want zo lang we op Ameland komen we waren daar nog nooit geweest. en daarna via de wad kant terug naar naar Nes . We kwamen langs het wittebruggetje die hebben ze nu ook er neer gelegd want vroeger toen we gingen vissen, was er wel een brug maar niet wit.
Ook langs Buren steiger gefietst, dat was wel een sentimenteel gevoel om dat we daar zo vaak hebben zitten vissen. Toen we bij de afvaart dam bij Nes kwamen zijn we dwars door het dorp naar de noordzee kant gegaan hebben daar heerlijk bij de strand tent zitten lunchen. Het was toen ook echt schitterend weer, 's middags hebben we nog wat gewinkeld. Donderdagmorgen vertrokken we weer van het eiland. Inez en Paul weer naar Velp en wij richting Buitenpost . We zijn nog even bij Thea en Willem langs geweest en toen weer terug naar het westen.
Door op de foto te klikken kom je in mijn album en kan je alle foto's zien. Ik heb er niet zo veel gemaakt want we hebben al fotoboeken vol van Ameland