zaterdag 2 februari 2008

Poppenhuis museum

Vandaag ben ik met Henriettë en nog een paar vriendinnen van haar naar het poppenhuis museum geweest.
Het was echt een schoolreisje met hindernissen maar toch wel erg leuk.
Vanmorgen om 9.15 vertrokken . Toen ik om 6 uur van morgen vroeg uit het raam keek dacht ik deze reis gaat niet door het had gesneeuwd. Maar rond 9 uur was hier alles weg dus ik ging weg, toen ik door het dorp reed lag daar nog heel veel sneeuw, echter 5 km verder niks meer.
vlak voor de brienenoordbrug reden de auto's maar over 2 van de 3 banen want ja wel hoor weer een flink pak sneeuw. Om 10 bij Henriettë toen door naar Sliedrecht waar we Mocky op gingen halen na een kopje koffie door, toen we van de A15 de A2 op draaide........ file. Wat later bleek een kettingbotsing bij Waardeburg, Hier zaten 35 auto's op elkaar en heeft echt urengeduurd voor de weg weeg vrij was. Wij konden de weg af bij Waardeburg en zijn via Beneden Leeuwen en ander gehuchten ( ook hier hadden ze weg om leggingen)waar het bovendien ook nog carnaval was, dus met grote versierde wagens, waar we tussen zaten, wel heel leuk maar het schoot niet echt op, en via Oss. We na een paar uur in Heesch aan kwamen. het was inmiddels 2uur.
Chrisje de ander vriendin van Henriette kwam net ook aan rijden die had nog gewerkt en kwam uit Tilburg. Zo waren we compleet. We zijn eerst het museum in gegaan en omdat die andere nog niet besmet zijn met het poppenhuis virus ( nu denk ik wel) hebben ze hun ogen uit gekeken. het was ook weer erg leuk al is het wel een stuk kleiner geworden als voorheen.
Toen de winkel in, ik had een echte boodschap Poppenklei voor Ingrid, maar er waren heel veel dingen voor de helft van de prijs, dus ik heb zelf ook mijn slag geslagen. Henriettë en de andere gingen naar de kralen afdeling die hebben iets met kettingen maken. volgens mij is dat net zo erg als het poppenhuis virus. Die hebben dus daar flinke hun slag geslagen ook al om dat daar ook opruiming was. Ik heb ook nog een aantal dingen daar gekocht een kraal kan ik zo als koektrommel gaan gebruiken, echt er zijn zulke mooie kralen . De afspraak was om 4 uur op te stappen dat liep iets uit, omdat we ook nog moesten afrekenen en we waren niet de enigen. dus 5 over 1/2 5 reden we van de parkeer plaats weg. De terugreis verliep voorspoedig. Mocky in Sliedrecht gebracht. Ik bij Henriettë weer in mijn eigen auto, en na een file van 2 km bij de Brienennoord ( de brug was open) was ik om 5 voor 7 thuis. Hier naast nog een foto van al de gekochte dingen het was best een hele leuke dag en heel veel gezien, met veel extra's zo als carnavals optochten, een tocht met een veerpont bij Oss en heel veel mooie natuur dat heb je als je om moet rijden. Nu ga ik lekker met de benen om hoog duf TV kijken, en nog na genieten

Geen opmerkingen:

Oud- Leeuwenstein

Oud- Leeuwenstein