donderdag 31 juli 2008

Elisabeth




De laatste weken heb ik met div. vriendinnen popjes gemaakt althans de voeten handen en het hoofd. Ik heb inmiddels een bak vol hoofden voeten en handen , hier moet je dus iets meer mee doen.


In de laatste DHN stond een schitterend popje die Angelique Hoekstra gemaakt had en omdat het niet mijn sterkste punt is iets na te maken, "het wijkt altijd wel ergens af" was ik toch besloten om dit popje na te maken om dat ik haar zo leuk vond.




Maar het begon al met de stof . Echt lekker soepele stof in het ecru had ik niet maar wel een stuk overhemd en een oude onderjurk die ook lekker soepel was.


de onderjurk voor de onderrok en broekje van de onderjurk en van
het overhemd voor de rest van de jurk
Toen het Kant.
Had ik een mooi stukje was het te grof of niet in de juiste kleur. Ik vond een stukje kant dat een kraagje was geweest van mijn moeder
Dit was heel mooi voor het lijfje, maar wat vervelend de kantjes voor het rokje was ietsie pietsie witter. Alle ander kantjes waren te geel dus dan maar het iets wittere kant.

Het partoon over gehaald geknipt. Je het zou wel passen dacht ik....... Maar mooi niet alleen de mouwen. de rok veel te wijd en het bovenstukje daar miste ik de schouders.

Gelukkig heb ik vroeger leren patroon tekenen ,dus alles toen maar echt op maat gemaakt.
En weer geheel opnieuw begonnen. En na weer een daagje naaien en plakken is........... Hier Elisabeth.


Het was echt een ware bevalling zeker omdat het gisteren en vandaag erg warm weer was het was wel 30 graden is geweest.
Maar als je bezig ben heb je er toch het minste last van


Geen opmerkingen:

Oud- Leeuwenstein

Oud- Leeuwenstein