maandag 23 juni 2008

Boekenkast secretaire



Na weken noeste arbeid is mijn boekenkast secretaire af .

de kast op zich viel wel mee om te maken, maar het was tevens een proef project

ik heb n.l de zijkanten en de klep gefineerd ook de randjes aan de voorzijde en de lade aan de voorzijde.

Dit had ik nog nooit eerder gedaan het fineer was alleen in een kleur die ik niet echt mooi vond voor de kast dus dat was eerst ook nog gebietst.

al deze gefineerde delen heb ik later gepolitoerd en dat is heel veel werk want dat heb ik drie maal daags 3 1/2 week lang gedaan. Het resultaat is heel erg mooi geworden.

Jammer dat het op de foto`s niet helemaal tot zijn recht komt.

het moeilijkste van alles was eigenlijk de scharniertjes op de klep en de kast maken.

vooral om dat je de kast die mooi in de politoer zit niet te beschadigen.

nu ga ik de kast nog verder aan kleden met brieven en boeken en andere leuke snuisterijen.

Geen opmerkingen:

Oud- Leeuwenstein

Oud- Leeuwenstein